Oudercommissie
Wat is het doel van de oudercommissie?
De oudercommissie vertegenwoordigt de ouders bij het bestuur en behartigt zo goed mogelijk de belangen van de kinderen van Prinsen en Prinsessen en hun ouders. Door mee te denken en te adviseren levert de oudercommissie een bijdrage aan een veilige, stimulerende en gezonde omgeving, die bijdraagt aan een goede ontwikkeling van onze kinderen.
Wat zijn de taken?
- Overleggen met het bestuur (Jehizkia)
- Gevraagd en ongevraagd advies geven aan het bestuur, bijvoorbeeld over het pedagogisch beleidsplan en de prijs van de opvang.
- Het bevorderen van goede en heldere informatie aan ouders
- Onderhouden van contacten met alle ouders
- Fungeren als aanspreekpunt voor ouders met klachten en hen zo nodig informeren over de klachtenprocedure.
Mocht de oudercommissie een klacht hebben over Prinsen & Prinsessen hebben we hiervoor het volgende stappenplan ingesteld.
Procedure Klachten
Stap 1:
De oudercommissie kan de klacht kenbaar maken aan de directie van de kinderopvang. Dit kunnen ze het snelst doen door gebruik te maken van het contactformulier of te bellen met onderstaand nummer. De directie zal zo snel mogelijk contact opnemen voor het maken van een afspraak waarbij de klacht besproken kan worden.
Hieruit zullen, waar mogelijk, concrete afspraken gemaakt worden hoe we de klacht kunnen verhelpen. Dit zal worden medegedeeld aan de oudercommissie en indien het een substantiële wijziging is, zal dit via een nieuwsbrief kenbaar worden gemaakt aan alle ouders die het betreft.
Stap 2:
Mocht de oudercommissie het gevoel hebben dat ze er niet uit komen met de directie of het gevoel krijgen dat hun klacht niet gehoord wordt, dan kunnen ze terecht bij de onafhankelijke
organisatie klachtenloket kinderopvang (Geschillencommissie) waar Prinsen en Prinsessen bij aangesloten is. Deze zullen contact met ons opnemen om te komen tot een oplossing.