Procedure Klachten
U kunt te maken krijgen met verschillende bronnen van klachten. Zo kunt u klachten hebben over het bestuur, de administratie, pedagogisch medewerkers enz.
Maar als u een klacht heeft over Prinsen en Prinsessen zouden we natuurlijk het liefst eerst zelf proberen om te komen tot een oplossing. Zo kunnen we gezamenlijk streven naar een (eventuele) verbetering van de kinderopvang. Om duidelijkheid te kunnen geven waar u met u klacht terecht kunt hebben wij een procedure uitgewerkt.
Ongeacht de procedure kunt u uw klacht ook altijd deponeren bij de onafhankelijke organisatie Geschillencommissie waar Prinsen en Prinsessen bij aangesloten is. Dit kunt u doen op de site, of direct op het klachtenloket kinderopvang.
Procedure Klachten
Stap 1:
Mocht er een probleem ontstaan op de groep waar u een klacht over zou willen indienen, raden wij aan dit eerst te bespreken met de desbetreffende pedagogisch medewerkster(s). Aangezien dit de persoon is die waarschijnlijk het meest van de situatie weet zal hoogstwaarschijnlijk hier al een goede oplossing gevonden worden.
Stap 2:
Mocht u niet tevreden zijn over de afhandeling van uw klacht door de pedagogisch medewerkster, dan kunt u uw klacht kenbaar maken aan de directie van de kinderopvang. U kunt het snelst uw klacht kenbaar maken door het contactformulier in te vullen of te bellen met onderstaand nummer. De directie zal zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het maken van een afspraak waarbij de klacht besproken kan worden.
Hieruit zullen, waar mogelijk, concrete afspraken gemaakt worden hoe we de klacht kunnen verhelpen. Dit zal worden medegedeeld aan de oudercommissie en indien het een substantiële wijziging is, zal dit via een nieuwsbrief kenbaar worden gemaakt aan alle ouders die het betreft.
Stap 4:
Mocht u, na de eerste twee stappen, nog niet het gevoel hebben dat uw klacht gehoord wordt, dan kunt u terecht bij de onafhankelijke organisatie klachtenloket kinderopvang waar Prinsen en Prinsessen bij aangesloten is. (eventueel kunt u hier uw klacht ook anoniem aangeven.) Deze zullen contact met ons opnemen om te komen tot een oplossing.